woensdag, juli 21, 2004

Een gouden wissel!

21 juli, nationale feestdag en een dagje thuis.  Ook feestdag in de Tour: klimtijdrit naar Alpe d’Huez.
 
Vandaag niet op de fiets gekropen.  Deze voormiddag die andere bolide eens vertroeteld: mijn auto.  Vermits ik er deze maand al redelijk veel op en af het werk ben mee gegaan, verdiende ze wel een extra wasbeurt.
 
Omdat ik nu toch bezig was dacht ik er ook maar mijn weekendfiets bij te nemen.  Die had maandag toch al wat modder gevangen.  En toen viel mijn oog op een vreemde bobbel op de achterband.  Eerst dacht ik dat de binnenband niet juist zat.  Het gebeurt wel vaker dat er dan bobbels ontstaan, vooral wanneer de binnenband pas vervangen is en niet goed ligt.  Maar vermits deze binnenband er al een hele tijd op ligt, leek mij dat toch een beetje vreemd.  Band laten leeglopen en terug opgepompt: zelfde bobbel.  Dan de band eens van wat naderbij bekeken en wat bleek: band van de draad gescheurd en dus voor de vuilbak. 
 
Dat betekende wel dat mijn woon-werkfietsplanning in gevaar kwam.  Het achterwiel van mijn woon-werk fiets is nog bij de hersteller en nu dus geen achterband meer op mijn weekendfiets.  En dat op een nationale feestdag, dus alle fietsenwinkels gesloten.
 
Wat gedaan?  Eerst dacht ik er aan om met de gewone fiets naar het werk te rijden.  Wanneer ik iets vroeger zou vertrekken zou dat wel moeten lukken.  Maar daar had ik eigenlijk weinig zin in.  Uiteindelijk heb ik de voorband van mijn woon-werkfiets op het achterwiel van mijn weekendfiets gelegd.  Kan ik morgen toch lekker met de racefiets gaan.

Morgen naar de fietsenboer voor een nieuwe buitenband, en nu vlug naar de Tour kijken.

Geen opmerkingen: