dinsdag, december 12, 2006

Fietskalender 2007


De fietskalender voor het komende jaar krijgt stilaan vorm. Tot aan de winterduatlon van Zonhoven zal mijn training vooral bestaan uit looptrainingen en een wekelijkse mountainbiketocht, eventueel aangevuld met een duurtraining op de weg (als het weer en mijn agenda het toelaten).

Daarna is het terug al fiets dat de klok zal slaan. Het woon-werkseizoen start in 2007 op dinsdag 6 maart. Ter voorbereiding zal ik vanaf februari wekelijks één dag naar het werk rijden. Om dat in alle veiligheid te kunnen doen ben ik van plan tegen dan een voorwiel met naafdynamo te vlechten. Tegelijkertijd oefen ik ook nog voor mijn opleiding fietsmecanicien.

Net zoals vorig jaar staan er ook een aantal cyclosportieven op de agenda. Na een jaartje van de kalender te zijn verdwenen is er in 2007 opnieuw de Shimano Fiets Challenge. Afhankelijk van het vormpeil rij ik ofwel zowel de MTB als de RACE-versie ofwel enkel de race op zondag. Midden juni volgt dan de Gran Fondo Eddy Merckx. Hierin goud halen wordt voor mij de uitdaging van het jaar. Tussendoor rij ik op 19 mei dan ook zeker nog de lokale heldentocht "Landen - Trois Pont - Landen". Hierdoor moet ik met spijt in het hart dan wel de Waalse Pijl laten schieten. Begin augustus plan ik dan mijn eerste deelname aan de Sean Kelly. Ook de Vélomédiane Claude Criquielion van begin september en La Charly Gaul van midden september staan nog op de wishlist.

Uitdagingen 2007:

Update 11/01/2007: De zomervakantie is deze week vastgelegd. Van 1 t.e.m. 8 september vertoef ik in het zuiden van Frankrijk. Dit heeft natuurlijk zijn weerslag op mijn planning.

Geen opmerkingen: