zaterdag, april 28, 2007

Shimano Fiets Challenge: 6 mei 2007

Binnen een week is het zover, dan wordt in Vaals het startschot gegeven voor de hernieuwde Shimano Fiets Challenge. Na een jaar afwezigheid prijkt de grootste cyclo van de Benelux weer op de kalender.

Met 150 km en 2000 hoogtemeters is het natuurlijk niet de zwaarste van de Benelux, daarvoor moet je in de Belgische Ardennen zijn met de Gran Fondo Eddy Merckx of de Velomédiane Claude Criquielion. Maar vermits begin mei voor velen (ook voor mij) relatief vroeg op het seizoen is, is deze cyclo zeker niet te onderschatten.

Ik heb het parcours trouwens een tijdje geleden op www.bikely.com gepost. Wie zondag thuis blijft kan trouwens gewoon online meevolgen. Levende Cyclo-legende Oege Hiddema en Johan Veninga van www.zitvlees.nl zullen met een zendertje rondrijden zodat je in realtime kan volgen waar ze rijden, en ook hoe snel ze rijden. Hiervoor kan je zondag vanaf 9 uur terecht op www.TTSM.com.

Ik zal zondag dus ook aan de start staan maar wel met weinig ambitie. Met 3000 km in de benen is de basisconditie goed, maar het ontbreekt mij nog aan uithouding om 150 kilometer lang het volle pond te geven. Daar moet tegen de Eddy Merckx dus nog wat aan gewerkt worden. Hiervoor heb ik volgende planning opgesteld:

Geen opmerkingen: