zaterdag, mei 05, 2007

Examenstress?!?

Vandaag wijselijk besloten om morgen niet af te zakken naar Vaals voor de SFC. Omdat de SFC voor mij toch eerder een doorgedreven trainingsritje ging worden vind ik die 25 euro inschrijvingsgeld eerder aan de hoge kant. En met duizenden zitten wriemelen op de smalle Limburgse wegen zag ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Genoeg excuses dus om morgen rustig wat te oefenen met wielen maken. Overmorgen, maandag, leg ik immers mijn eindexamen "fietsmecanicien" af. Het theoretische examen is al achter de rug, en geslaagd, net als de hele klas trouwens. Maandag moeten we dan aantonen dat we ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Dus vandaag de hele dag al in de weer geweest met het "inoefenen" van de leerstof. Dat liep vlot, alleen mijn wielbouwkunde kan nog een extra dag oefening gebruiken. Daar ga ik mij morgen dan maar op toeleggen.

De rest van mijn maandplanning blijft ongewijzigd, gisteren 150 km gereden, met zo'n 1600 hoogtemeters. Deze week drie keer naar het werk fietsen en zaterdag dan de Acht van Zelem met 175 km voor de boeg.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Naar wat ik gehoord heb was dat de SFC niet echt super was. Dus goed dat ge uw tijd nuttig besteed hebt :-)

Martin zei

Had het inderdaad ook al opgevangen dat de organisatie van de SFC echt ondermaats was. Achteraf gezien heb ik mijn tijd nuttig besteed. Zeker omdat ik mij vanaf vandaag gediplomeerd fietshersteller mag noemen!

Anoniem zei

Proficiat, ik ga volgend jaar op maandagavond in Leuven de cursus fietshersteller volgen.