woensdag, januari 03, 2007

Klaar voor de duatlon?


Vanavond staat er weer een looptraining op het programma. Met mijn rondje van 5 kilometer probeer ik mij voor te bereiden op een duatlon later deze maand. Om eens te testen waar ik nu eigenlijk sta heb ik vorige week een testloop gedaan. Met een strak tempo, maar zonder echt in het rood te gaan, wilde ik eens zien waar mijn basissnelheid ligt. Ik kwam uit op 23 minuten, met als verzachtende omstandigheden een strakke wind en het feit dat ik de dag voordien ook al een rondje had gelopen. Ik maak mij dus sterk dat 4 minuten per kilometer, zeker in het heetst van de strijd, haalbaar moet zijn. Veel zal natuurlijk afhangen van de ondergrond in Zonhoven.

Gezien de uitslag van vorig jaar moet ik met die 4 minuten per kilometer, of iets meer, er toch in kunnen slagen om met de eerste helft van het deelnemersveld op de fiets te springen. Vanaf dan zien we wel. Want zoals ik eerder al heb gezegd, het is gewoon om een nuttige invulling te geven aan mijn wintertraining, zonder enige doestelling of aspiratie.

Geen opmerkingen: