woensdag, juli 27, 2005

Wisselen in juli regen en zonneschijn, het zal het naaste jaar voor de boeren kermis zijn.

Na een verlengd weekend kunnen we terugkijken op een geslaagde campagne. Donderdag, op de nationale feestdag, de Ronde van Haspengouw (Goetsenhoven) gereden. Deze rit werd eigenlijk het weekend ervoor georganiseerd, maar door omstandigheden (lees: te laat gaan slapen) was ik er toen niet geraakt. Nu dus wel paraat voor de 135 kilometer. Het parcours was hier en daar gewijzigd tegenover vorig jaar, maar de klimmetjes bleven wel grotendeels hetzelfde. UIteindelijk had ik meer dan 153 kilometer op de teller.

Zaterdag dan om 7 uur opgestaan om de Ti Light Classic te rijden, met amper 4,5 uur slaap in de ogen. Eerst rustig naar Tienen gepeddeld. Na de inschrijving kon ik dan gewoon terug naar Landen fietsen, via de gebruikelijke wegen ging het dan richting Maasvallei. Voor de tweede keer in twee dagen de Côte Ben-Ahin op. Nadien volgden er nog een aantal hellingen die ik donderdag ook al had gereden. En ik vermoed dat dit volgende week tijdens de Cicli Fondriest niet anders zal zijn.

Bijna terug thuis kwam ik nog twee fietsmakkers tegen die een ritje naar Oteppe hadden gepland. Met al meer dan 130 km in de benen besloot ik toch om mee te gaan. Op het vlakke kon ik nog goed mee, maar op de hellingen moest ik telkens wel een paar fietslengtes prijsgeven. Terug thuis had ik exact 190 kilometer in de benen, een nieuw persoonlijk afstandsrecord. Wel een record dat ik deze zomer nog wil breken.

Records heb ik deze maand wel weer niet gebroken in mijn woon-werkverkeer: amper negen keer met de fiets naar het werk. Dat heeft in grote mate te maken met de drukke agenda, het slechte weer en mijn fiets in herstelling. Volgende maand staan er 14 fietsdagen op de planning. We zullen wel zien wat er daar van komt

Geen opmerkingen: