donderdag, januari 06, 2005

Als het kriebelt moet je .... geduld oefenen!

Het begint nu toch wel echt te kriebelen om met de fiets gaan te werken. Zeker op dagen zoals vandaag: droog en lekker zonnetje. Ik heb in elk geval mijn fietskalender al opgesteld. Dat het maar snel 1 maart is!

Als ik tussen 1 maart en 31 oktober elke dag met de fiets zou gaan werken, uitgezonderd feestdagen en reeds vastgestelde vakantiedagen (brugdagen), zou ik 165 dagen met de fiets naar het werk pendelen. Met de nadruk op zou, want natuurlijk ga ik ook wel wat vakantie nemen. Minstens één keer per week zal ik trouwens toch de wagen moeten nemen om mijn verse kleding en wasgerief ter plekke te krijgen. Het gaat hier al snel over meer dan 50 fietsdagen die ik zal moeten "opofferen". Mijn vooropgestelde fietsdoel voor 2005: 100 fietsdagen woon-werkverkeer blijft dus binnen bereik. Al heb ik niet echt veel speling.

Ondertussen heb ik mij ook ingeschreven op de webstek wielertoerist.be. Hier ga ik proberen mijn fietsgegevens bij te houden, zowel woon-werk als de weekendritten. Dit weekend zal het trouwens terug mountainbiken worden. Ga De Teut in Zonhoven nog eens onveilig maken.

Geen opmerkingen: