woensdag, augustus 11, 2004

Na regen komt zonneschijn

Uit mijn lessen logica weet ik nog dat wanneer A gelijk is aan B, B ook gelijk is aan A. Na regen komt zonneschijn, maar na zonneschijn komt ook regen. En dat heb ik gisteren gemerkt.

Gisteren dus voor de eerste keer deze maand in de regen naar huis gereden, na 306 droge kilometers woon-werk verkeer. Maar ik had mijn voorzorgen genomen. Regenjas meegenomen, extra plastic zakken zodat alles in de rugzak zeker droog blijft. Na een paar ritten in de gietende regen weet ik nu ook dat ik mijn zadeltasje ook beter in mijn rugzak steek. Er zit dan wel een beschermhoesje rond, maar zo vlak onder het zadel moet zowat de vuilste en natste plek van de fiets zijn. Zeker wanneer je zoals ik zonder spatborden rijdt. Misschien dat ik tegen het najaar toch eens moet uitkijken naar spatborden. Maar dat betekent dat ik wettelijk ook reflectoren moet voorzien.

Deze morgen leken de regenwolken even de macht te willen grijpen, maar de zon kon zich toch doorzetten. En ondanks dat mijn schoenen nog redelijk nat waren van de plensbui gisteren, was het een aangename rit naar het werk. Stralende zon in combinatie met een aangename temperatuur en weinig verkeer. Wat kan een mens zich nog meer wensen? Dat het straks ook droog blijft misschien?

Geen opmerkingen: