zaterdag, november 04, 2006

Overwinteren, met en zonder fiets

De woon-werkfiets staat klaar om een groot onderhoud te krijgen. Mijn mountainbike is bijna terug volledig gemonteerd en de Cervélo is opgeborgen tot het volgend seizoen. Tijd dus om te plannen hoe we de winter gaan doorkomen.

Sinds vorige week dinsdag heb ik niet meer aan sport gedaan. Dat heeft niet alleen met mijn geplande rustperiode te maken, maar vooral met onze geplande verhuis. Sinds 1 november wonen we op ons nieuw adres en gelukkig valt alles snel terug in de juiste plooi. Hoog tijd dus om die passieve rustperiode om te vormen tot een actieve rustperiode. Vanaf morgen ga ik terug joggen, zo'n 6 km aan lage intensiteit en dat twee tot drie keer per week. Dit jaar heb ik mij ook voorgenomen om opnieuw een wekelijkse zwemtraining in te lassen. Alleen is het altijd zo een opgave om naar het zwembad te trekken, ook al is het amper twee kilometer van mijn deur. Zondag staat dan een mountainbikerit op de agenda, kwestie van het fietsen er een beetje in te houden.

Mijn winterprogramma:

  • Maandag: rustdag
  • Dinsdag: joggen (6 km)
  • Woensdag: rustdag
  • Donderdag: joggen (6 km)
  • Vrijdag: rustdag
  • Zaterdag: zwemmen
  • Zondag: MTB en/of joggen
Omdat ik elke winter veel plannen heb, maar ook veel van die planning afwijk dacht ik dit jaar eens een streefdoel in te lassen. Op 21 januari 2007 is er een winterduatlon in Zonhoven: 3 km lopen - 30 km fietsen - 3 km lopen. De bedoeling is dat ik er een beetje naartoe leef en ervoor train, helemaal niet om er potten te breken. Vanaf dan kan ik terug voluit gaan om mij voor te bereiden op het wegseizoen, want een dikke maand later starten de woon-werkritten terug.

Geen opmerkingen: