woensdag, mei 10, 2006

Le nouveau Cervélo est arrivé



110 Kilometer heb ik mijn nieuwe fiets (zie foto, maar toch nog anders) al kunnen uittesten. Zaterdag de maidentrip van Tessenderlo tot Landen. Ik had mij voorgenomen om rustig, genietend naar huis te fietsen. Maar uiteindelijk zat ik bijna aan een gemiddelde van 32 km/h, zonder forceren en met een bijna lege maag.

Wat een verschil met mijn vorige fiets, vooral opvallend bij het opnieuw accelereren na het afremmen of na een bocht. Ik ben er echt supertevreden van, ondanks het feit dat ik momenteel rondrij met Mavic Aksium-wielen terwijl het eigenlijk Eastons moesten zijn.

Deze week ben ik trouwens voor dit jaar al de 3000 kilometer gepasseerd, in vergelijking met vorig jaar een verdubbeling. Dat heeft natuurlijk ook met het woon-werkverkeer te maken. Aleen het van en naar het werk rijden was dit jaar al goed zo'n voor een dikke 1700 km. Het lukt mij dit jaar trouwens veel beter om elke dag (met uizondering van woensdag=lesdag) op tijd op te staan en naar het werk te fietsen. Het is echt routine geworden. Volgende week zal het wat minder zijn door een drukke agenda op het werk, maar eigenlijk komt dit zelfs perfect uit na een aantal weken kilometers vreten. Een ideale rustperiode ook in de aanloop van het BK voor wielertoeristen.

Geen opmerkingen: