donderdag, mei 04, 2006

De grote dag nadert!

Zaterdag mag ik mijn fiets gaan ophalen. Mijn vrees dat de wielen niet op tijd zouden geleverd worden is bewaarheid geworden. Daarom heb ik maar besloten om er Mavic Aksium wielen op te laten monteren, voorlopig dan toch. Deze wielen hebben hetzelfde uitzicht als de duurdere Ksyriums, maar de lagers zouden, volgens Fiets Magazine, dan wel zwakker zijn. De bedoeling is dan wel om binnenkort een deftig paar wielen aan te schaffen. Waarschijnlijk worden het dan de Easton Ascent II of zelfs Tempest II wielen, nog een stapje hoger dan de Circuits. Maar dat zal voor binnen enkele maanden zijn, als mijn vriendin deze grote uitgave al een beetje vergeten is.

Gisteren heb ik mijn de laatste les "fietsmecanicien" (volgende week examen!) trouwens de fiets van mijn vriendin afgewerkt. Ze weet nog steeds van niets, en dus zullen er zaterdag twee nieuwe fietsen in ons berghok staan. Hoe we dat praktisch gaan regelen in een hok waar het nu met twee fietsen al redelijk krap is, dat moet ik nog uitzoeken. Waarschijnlijk verhuist mijn MTB naar de kelder van mijn ouders. Die heb ik voorlopig toch niet nodig want sinds vandaag rij ik met de koersfiets naar het werk. Wat een verschil, vandaag was ik op 1 uur en 12 minuten op het werk. Met de MTB deed ik er soms anderhalf uur over! Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat ik mij vandaag een beetje overslapen had, en dus wel zo hard moest rijden om op tijd op het werk te zijn.

Geen opmerkingen: