zondag, april 03, 2005

Het was me het weekje!

Het was me inderdaad het weekje wel. Zoals gepland ging ik vorige dinsdag met de wagen naar het werk, de rest van de week zou ik met de fiets gaan, vrijdag had ik verlof.

Zo gepland, zo gedaan. Woensdag gezwind naar het werk gefietst, door de paasvakantie was het vrij rustig en de wegenwerken lagen stil zodat ik mijn origineel parcours (34 km) eens heb kunnen rijden. De terugrit begon voor de verandering weer eens in de regen. Op zo'n 15 kilometer van huis een lekke voorband, zonder problemen vervangen. Iets verder een lekke achterband, deze ook vervangen. Nu heb ik standaard altijd twee reservebanden mee, dus wat ik mij absoluut niet kan permiteren is drie maal lek rijden. Maar het was dus een complete pechdag want op 4 kilometer van thuis, in the middle of nowhere (lees: veld) had ik opnieuw prijs. Dat betekende dus te voet gaan.

Ik kan u verzekeren met lookplaatjes onder uw schoenen is dat niet zo evident. Gevolg was dus dat ik 2,5 uur nadat ik op het werk vertrokken was thuis aankwam. Lookplaatjes compleet naar de vaantjes. Maar nog was mijn miserie niet gedaan. Want ik had wel reserveplaatjes liggen, mijn plaatjes waren zo afgesleten dat de gaatjes waar het inbussleuteltje in past ook verdwenen waren. Maar met een ijzerzaagje kan je veel. Volgend probleem, de schroefjes die bij mijn nieuwe lookplaatjes werden geleverd waren veel te kort. Ik heb namelijk adaptors (om van het SPD- naar het LOOK/TIME systeem te kunnen gaan) op mijn schoenen staan.

Donderdag sta ik dan op met zware hoofdpijn, nekpijn,... Kortom, algemene malaise. Nat bezweet een wandeling door de open velden (lees: veel wind) heeft blijkbaar zijn tol geëist. Het was daarenboven ook nog mistig, dus weer maar eens met de auto. Niet volgens de planning, maar iemand heeft ooit gezegd: Een plan is slecht als het niet kan gewijzigd worden.

Conclusie: vandaag nog steeds ziek, al gaat het wel wat beter. Niet meer op de fiets gezeten sinds woensdag en waarschijnlijk zal het nog tot woensdag duren vooraleer ik nog eens een ritje zal maken. Het was mij het weekje!

Geen opmerkingen: