dinsdag, maart 29, 2005

C'est parti!

Het is vertrokken. Vorige donderdag en vrijdag mijn eerste woon-werkritten.

Donderdagmorgen begon mooi: lekker weertje en vlot naar het werk, tot in Alken dan toch. Want blijkbaar zijn de wegenwerken daar een werk van zéér lange adem, dat duurt daar nu al maanden! Maar zoals ik al zei, het ging vlot en op 80 minuten (37 km) was ik op het werk. Op de terugweg dan weer die omleiding, deze keer in de regen zodat ik op mijn eerste dag ongeveer alle elementen van tegenslag tegengekomen was. Enkel van een lekke band bleef ik gespaard (we zullen maar niet te hard roepen). Vijdag was ongeveer een identieke dag: 's morgens droog, 's avonds nat.

Nadat ik zaterdag dan een hele voormiddag mijn fietsen heb geschrobt en opgeblonken ben ik gisteren (paasmaandag) nog een ritje gaan maken met mijn trouwe fietsmakker, en nog enkele neofieten. Van Landen naar Diest en danvia de Ijzeren Weg richting Tienen om dan daar via Wommerson terug naar Landen te fietsen: in totaal een kleine 80 km. Eén keer lek gereden, dus die portie pech hebben we dan ook al weer gehad. Het heeft ook heel de voormiddag geregend, meestal miezeren, maar soms ook eens echte druppels. Het gevolg laat zich al raden zeker?

Doorweekt en extreem vuil, de veldwegen lager er ook niet bepaald proper bij. Ik heb zojuist mijn fiets nog een kattewas gegeven zodat ik morgen terug met een proper rijwiel de baan op kan. Vandaag was een wisseldag, en vrijdag heb ik verlof. Dus dat betekent deze week (weer) maartwee fietsdagen, maar misschien is het niet slecht dat ik geleidelijk aan opbouw. In elk geval heeft mijn kilometerstand de laatste week een flinke boost gekregen!

Geen opmerkingen: