vrijdag, april 08, 2005

Een rijdende zeef

Je zou bijna gaan denken dat ik met een zeef onderweg ben. Sinds gisteren ben ik terug begonnen met het woon-werkfietsen en tot nu toe elke rit, dus zowel de heen- als de terugrit, lek gereden.

Het begon woensdagavond al. Ik was een beetje vroeger terug van het werk en dacht nog een uurtje gaan te rijden. Nog geen 4 kilometer verder stond ik al langs de kant. Omdat het toen ook nog begon te regenen besloot ik er maar de brui aan te geven.

Donderdagmorgen na 25 km opnieuw lekke band. 's Avonds had ik terug prijs: nu na 8 km. En voor de verandering was het deze morgen weer hetzelfde liedje. Na ongeveer 15 km stond ik geparkeerd en kon ik voor de 4de keer een nieuwe binnenband steken. Enige voordeel is wel dat ik mij nu wel een volleerde bandenvervanger kan noemen. Ik krijg al panische angst voor de terugtocht van vanavond.

Morgen moet ik naar mijn Lokale Fietsenboer (LFB). Ik moet er zowiezo mijn bestelde schoenovertrekken gaan ophalen, tegelijkertijd neem ik mij dan ook een nieuwe buitenband mee. Waarschijnlijk wordt het een Michelin want van Continental heb ik mijn bekomst wel even gehad.

Geen opmerkingen: