zaterdag, november 27, 2004

Waar is de conditie?

Vandaag nog eens gaan fietsen. Dat was ondertussen al weer twee weken geleden. Ik heb de voorbije weken getracht mijn conditie nog een beetje op peil te houden met joggen, maar dat is niet echt gelukt. Komt daarbij dat een pijnlijke teennagel mij nu ook al een week parten speelt.

Vandaag nog eens de MTB van stal gehaald. Alhoewel het allemaal beton was heb ik daar achteraf toch geen spijt van gehad. De bietenoogst zorgt voor de nodige modderpoelen, ook op de betonwegen. In totaal 60 km gedaan, en met mijn Ritchey Excavaders, die nogal veel rolweerstand geven, vind ik dat eigenlijk niet zo slecht. In het begin er iets te onbesuisd ingevlogen, met een gemiddelde van bijna 30 km/h. Dat heb ik in het tweede deel van de rit duidelijk moeten bekopen. Uiteindelijk was ik blij dat ik thuis was.

Eigenlijk niet te geloven hoe snel een conditie achteruit gaat. Tot midden oktober reed ik bijna dagenlijks 70 km en nu ben ik al blij wanneer ik er 60 doe, weliswaar met MTB.

Geen opmerkingen: