maandag, maart 13, 2006

Goed begonnen is altijd gewonnen.

De eerste echte fietsweek zit er op. Wie mijn trainingsschema in het oog heeft gehouden heeft al gezien dat het een productief weekje is geworden.

Zoals gepland ben ik twee dagen met de fiets naar het werk gereden. Omdat de wegen er nog modderig bij liggen heb ik de mountainbike maar genomen. Ik heb eindelijk echte slicks op mijn wielen gelegd: Geax Streetrunners 1.25. Ze lopen in elk geval lekker, over de slijtvastheid kan ik voorlopig niets zeggen. Vorig jaar begon het woon-werkseizoen dramatisch met om de haverklap een lekke band. Dit jaar ben ik nog nog niet lekgereden en buiten mijn achterlicht dat ik ergens onderweg ben kwijtgeraakt (gelukkig had ik mijn Frog from Knog nog als noodverlichting) is me nog niets overkomen.

Ook het wielertoeristenseizoen is goed op gang geschoten. Zaterdag een rit ten voordele van mucoviscidose gaan rijden in Donk. Met de fiets vanuit Landen vertrokken en door weer en wind toch 94 km op de teller gekregen. Regen en smeltende sneeuw, een ideaal excuus om mijn nieuwe aanwinst eens uit te testen. Mijn regenjas van Gore Bike, de Oxygen II, is meer dan goedgekeurd en zijn 160 euro meer dan waard.

Zondag (gisteren) was dan de eerste rit met de wielertoeristenclub waar ik zopas lid ben van geworden. Het was een rustig ritje in en om Landen, ideaal als herstelrit voor onze rit van de dag voordien. Uiteindelijk toch weer 51 kilometer kunnen toevoegen aan onze kilometerstand, en dat brengt ons voorlopig totaal op 301 km voor deze maand.

Deze week weer veel vergaderingen in Brussel dus kunnen we weer maar twee keer met de fiets naar het werk komen. Langs de andere kant, door deze rustige opbouw is de kans weeral kleiner dat ik een dipje in mijn gezondheid krijg, zoals vorig jaar wel het geval was.

Geen opmerkingen: