maandag, februari 19, 2007

Het wegseizoen is begonnen!

Dit weekend mijn eerste wegritjes van het jaar afgewerkt. Ondanks de aanhoudende pijn aan mijn schenen (én een serieuze verkoudheid) heb ik het er dit weekend op gewaagd om twee keer op de fiets te springen. Na een maand stilzitten kon ik het echt niet meer houden. Op twee dagen tijd zo'n 110 kilometer bij elkaar gefietst, heel rustig, op souplesse en met zo weinig mogelijk hellingen. Nu is het vooral zaak van de conditie aan te scherpen, de intensieve ritten komen later wel.


Van de voorbereidende ritten naar het werk komt voorlopig weinig in huis. Deze week ga ik mijzelf de tijd (en rust) gunnen om van mijn verkoudheid af te raken, volgende week wordt het druk op het werk en de week nadien starten de woon-werkritten al. Zonder een doorgedreven voorbereiding gaat dat nog een harde dobber worden. Het zal zaak worden rustig te beginnen en in het achterhoofd te houden dat de prijzen pas in juni worden verreden. Goud halen in de Eddy Merckx wordt immers het hoofddoel van dit jaar.

Geen opmerkingen: