dinsdag, april 18, 2006

Le nouveau Cervélo est commandé!

Zaterdag ben ik eens gaan kijken naar de Cervélo Soloist Team. Op foto vond ik hem zeer geslaagd maar ik had de kader nog nooit in het echt gezien. Het was in elk geval geen teleurstelling. Was zelfs zo door dit frame gecharmeerd dat ik het onmiddellijk heb besteld. Wat de verdere opbouw betreft ga ik het eenvoudig houden. Een Shimano Ultegra 10 speed groep, stuur en stuurpen van Pro PLT, zadel van Fizik en LOOK-pedalen. Na lang twijfelen tussen de Easton Vista's en Circuits heb ik toch maar voor de laatste wielen gekozen. Ze zijn niet veel lichter, maar door de andere manier van spaken zouden ze veel steviger en stijver moeten zijn.

Omdat het toch een aanzienlijk bedrag is dat ik ga uitgeven, het frame alleen kost zo'n 1100 euro, heb ik ook besloten om een fietsmeting te laten uitvoeren. Deze meting heeft tot doel de juiste framemaat te bepalen en het berekenen van de optimale zitpositie. Gelukkig kon ik deze week nog een afspraak versieren bij het Cycling Research Center in Tielt-Winge. Als ik mijn maten heb doorgegeven kan men hopelijk snel beginnen met de opbouw.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

van waar ben je juist?
zit al effe met die cervélo in mijn hoofd.
heb al verschillende foto's gezien, maar heb hem nog nooit in het echt gezien.

Anoniem zei

oeps vergeten mailadres achter te laten.
seppe.bouquillon@vlm.be