maandag, mei 23, 2005

Rue Roua

Het is hier weer een tijdje stil geweest, maar dat betekent niet dat ik stilgezeten heb hoor. Vorige week was het wel een beetje minder door een verkoudheid die de kop op stak. Die verkoudheid is ondertussen al weer onderdrukt. Gelukkig maar, want we gaan deze week de laatste rechte lijn in voor de eerste grote uitdaging van het jaar: Landen - Trois Ponts - Landen.

Correctie! Landen-Hamoir-Landen. Met z'n 154 kilometer lijkt mij dat een meer haalbare kaart. Dit jaar immers nog geen tochten gereden boven de 100 kilometer, om dan opeens 215 km te rijden, dat lijkt bij een beetje te veel van het goede.

Als generale repetitie gisteren nog eens richting Maas getrokken. De bedoeling was om de Muur van Huy op te rijden, maar uiteindelijk kwamen we terecht in de buurt van Amay en besloten we daar dan maar de Rue Roua te bedwingen. In vergelijking met vorig jaar ging dat als vanzelf. De hellingen waren gisteren eigenlijk niet het grote probleem, wel de wind. Ik heb op zich geen probleem met wind, zolang hij maar in de rug blaast. Wind pal op kop, daar ben ik minder mee gediend. Uiteindelijk 92 kilometer gereden.

De bedoeling is om deze week vier keer (300 km) naar het werk te rijden, vrijdag is dan rustdag en zaterdag, weer of geen weer, wind of geen wind, sta ik aan de start. De echte "Landen - Trois Ponts - Landen" zal hopelijk voor volgend jaar zijn

Geen opmerkingen: