dinsdag, mei 10, 2005

Fietsen is oorlog!

De maand mei is blijkbaar nog niet terug uit vakantie, en april handelt dan maar de lopende zaken af. Daar lijkt het met dit hondenweer in elk geval wel op.

Maar dit weer heeft ook nog wel z'n charmes.

Beeld het je even in: je rijdt onder donkere, dreigende wolken. Je bent bijna thuis zonder echt natgeregend te zijn, en jouw lot ligt volledig in handen van de weergoden. De hemelsluizen kunnen elk moment openbreken en je weet gewoon dat je dan binnen de 30 seconden doorweekt zal zijn. Je steekt nog een tandje bij, maar de wind countert je door wat harder te gaan blazen.

Fietsen is soms een gevecht tegen jezelf, maar meestal tegen de natuurelementen. Wanneer je dan moe en voldaan, maar bovenal droog thuiskomt voel je je als de overwinnaar. De mens die de natuur bedwingt! Weet dan maar goed dat één gewonnen veldslag nog geen gewonnen oorlog maakt, en dat de natuur altijd zijn gram haalt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Aan de eenzame fietser,
Terwijl ik op zoek was naar informatie bij de aanschaf van een fiets kwam ik toevallig bij de "eenzame fietser" terecht. Nu kijk ik met enige regelmaat of er nieuws te lezen is. Ondertussen zelf een fiets aangeschaft en sinds 2 dagen (men moet ergens beginnen) fiets ik heen en weer naar het werk. Van regen nog geen last gehad maar de wind op kop daar kan ik al van meespreken en in de vroege ochtenduren kan het ook nog behoorlijk koud zijn. Maar we geven de moed niet op en met de zomer voor de deur zullen het nog fijne kilomters worden al dan niet tegen de wind in.