maandag, oktober 04, 2004

en toen was er licht, voor eventjes dan toch

Omdat het nu rond kwart voor zeven 's morgens toch nog echt donker is heb ik mijn woon-werk fiets maar voorzien van een voor- en achterlicht. Niet zozeer om te zien, eerder om gezien te worden. Want met die slaapdronken gehaaste automobilisten kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Vandaag dus met mijn halve kerstboom al knipperend en flikkerend naar het werk. Buiten de reeds vermelde wegomleggingen geen enkel probleem. Op weg naar huis, nog geen 500 meter van het werk, valt mijn voorste lampje uit het houdertje, in stukken vaneen. Duidelijk degelijk materiaal. Nu ja, het heeft ook maar 10 euro gekost. Misschien moet ik eens uitkijken naar wat een wat robuustere lamp. Gelukkig biedt Fiets Magazine in hun oktobernummer een beetje licht in de duisternis met een uitgebreide test van de meest courante fietsverlichtingen.

Geen opmerkingen: