woensdag, juni 06, 2007

Meimaand, fietsmaand?

De maand mei ligt al een weekje achter ons, hoog tijd om de balans op te maken.

Vergeleken met vorig jaar was het een mindere fietsmaand. Dit jaar heb ik in mei zo'n 270 kilometer minder gereden, toch nog goed voor 1436 km. Dat "minder fietsen" heeft verschillende oorzaken. Zo waren er heel wat feestdagen gekoppeld aan brugdagen. Hierdoor verlies ik woon-werkkilometers die ik niet volledig goedmaak met mijn toerritten. Daarnaast heb ik begin mei een weekje verlof gehad en tegenwoordig is het mijn job die mij van de fiets houdt, en ook van deze blog trouwens. Sinds vorige week dinsdag ben ik niet meer met de fiets gaan werken. Dat alles maakt dat ik in de hele maand mei maar 8 dagen naar het werk gefietst ben en dus een serieuze terugval ken in mijn fietsinkomsten. Van de topmaand april naar de flopmaand mei.

Juni zal trouwens niet veel beter worden. De volgende dagen nog druk op het werk met een groot "offensief" dat we sinds twee weken gestart zijn, en het einde van de oorlog is nog niet in zicht. Volgende week word ik afgelost en "mag" ik gaan "verpozen" in het buitenland. Dinsdag vertrekken en vrijdagavond terug.

Allemaal leuk, maar de dag nadien is het de Gran Fondo Eddy Merckx, mijn doel van dit jaar. Nu ik amper kilometers maak gaat dit meer dan waarschijnlijk een grote flop worden. Nu zondag denk er aan om het parcours eens gaan te verkennen, nadat ik eerst langs de stembus ben gepasseerd.

Geen opmerkingen: