maandag, januari 07, 2008

MTB tourtocht in Vossem


Het was al heel lang geleden maar gisteren heb ik nog eens een georganiseerde rit gereden: de MTB toertocht in Vossem, bij Tervuren.


Door omstandigheden waren we redelijk laat vertrokken. Gevolg was dat we de tocht vooral op kapotgereden paden hebben mogen afleggen. In combinatie met de overvloedige regenval van de voorbije dagen was dit een ideale combinatie voor veelvuldig "voetje aan de grond". Komt daar nog bij dat mijn achterband zijn beste tijd heeft gehad. Ik schoof van links naar rechts en soms ook gewoon helemaal rond: Kevin van der Perren was er niets tegen.


Het werd dus een tocht van ploeteren, wroeten, ploegen, kreunen en bijna barsten. Ik was dan ook enorm blij toen ik in de verte de Kärchers van de afspuitstand hoorde zingen. Met een dikke veertig kilometer (niemand was het er over eens hoeveel we nu echt gereden hadden) en 567 hoogtemeters op de teller kropen we moe maar voldaan in de wagen om thuis nog net Sven Nijs voor de 5de keer Belgisch kampioen te zien worden. Wat moet je nog meer hebben op een zonnige zondag?


De beschrijving en het hoogteprofiel van de tocht vind je hier.


Geen opmerkingen: