vrijdag, november 17, 2006

Les triplettes de Belleville

Vanmiddag nog snel de stad in geweest (met de fiets natuurlijk) om enkele verjaardagcadeaus aan te schaffen. In de Mediamarkt stootte ik, voor nog geen 7 euro, op Les triplettes de Belleville (de drieling van Belleville), een film die enkele jaren geleden nogal wat aandacht kreeg, onder andere door een oscarnominatie in 2004 voor beste animatiefilm.

Het verhaal gaat over een jongetje, Champion, die na de dood van zijn ouders troost vindt in het fietsen. Met de hulp van zijn grootmoeder groeit hij zelfs uit tot een profrenner en neemt hij deel aan de Ronde van Frankrijk. Maar daar slaat het noodlot toe en wordt hij ontvoerd door de maffia. Tot zover de korte inhoud, de rest volgt later (ik moet de film natuurlijk nog bekijken).

Ondertussen is het al van dinsdag 24 oktober geleden dat ik op de fiets heb gezeten. Ondank het feit dat het nu echt wel begint te kriebelen zal ik moeten wachten tot volgend weekend. Morgen staat immers de GP van Hasselt veldrijden op het programma. Altijd leuk om de profs nog eens aan het werk te zien. En zondag staat alles in het teken van de verjaardag van mijn vriendin. Maar vanaf volgend weekend zal er terug gefietst worden, gelukkig kan ik de conditie goed op peil houden met mijn looptraining.

Nuttige links:
website Les Triplettes de Belleville

Geen opmerkingen: